zondag 9 oktober 2011

Xooka Sessions Success


Xooka Sessions warming-up

Een grote groep enthousiaste surfchicks kwam gisteren bijeen voor de eerste editie van de Xooka Sessions, een dag vol surf, workshops, coaching en gezelligheid, georganiseerd door de online girls shop Xooka.nl.

De groep werd zo mogelijk nog enthousiaster gemaakt doordat NL top 5 longboardster Nienke Duijnmeijer ons essentiele tips & trucs kwam geven. Een van de interessante dingen die zij vertelde, was dat surfen tussen je oren zit. Naast techniek moet je eigenlijk gewoon lef hebben. Je moet je voor de volle 100% 'committen' aan een golf. Daarnaast speelt je 'state of mind' ook een rol. Je surft hoe je je voelt. Daarom is het goed om jezelf vóór het surfen al helemaal 'stoked' te krijgen. Luister in de auto, of trein, op weg naar het strand naar keiharde rock of andersoortig lawaai waar je hyper van wordt. Zet een surfmovie op voordat je gaat surfen, of kijk naar je poster van Kelly Slater (deze laatste was niet van Nienke, maar van mij).

Na de inspirerende woorden van Nienke trokken we zo snel als we konden onze wetsuitjes aan en volgden haar naar zee. Het ging redelijk tekeer, de line-up was in ieder geval niet te zien. Eigenlijk was het hele einde van de branding niet eens te zien. Als schuimbekkende schildpadden op XTC  (nu spreek ik ook weer voor mezelf) peddelden we Nienke achterna en stortten we ons vol overgave op de enorme bakken. Golf na golf, na golf, na golf, probeerde me van mijn board te beuken.

Een kop vol zout en twintig minuten later, besloten mijn armen om mijn board om te keren en de eerste de beste golf te pakken. Ha, en dat lukte nog ook! Het was de beste golf van mijn sessie! Het zal wel hebben gelegen aan het feit dat mijn hoofd zo vol zout zat, dat er geen ruimte meer was voor angst. Na nog twee uur met veel plezier te hebben gesparteld in zee, was het tijd voor ontspanning. De meiden doken een heerlijk warme hot-tub in die speciaal voor ons op het strand was gezet. De dag werd afgesloten met een diner, surfmovie en een Roxy goodiebag voor iedereen.

Het was een topdag, en de eerste Xooka Sessions waren een succes. De volgende keer ben ik er in ieder geval zeker weer bij!

Met Nienke Duijnmeijer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten