woensdag 14 maart 2012

Vijf Vragen Aan ... Martine Geijsels


Martine Geijsels


Ze leeft de droom van iedere surfer. Martine Geijsels (34) is een typische ‘free spirit’ en reist nu al jaren de wereld rond, op zoek naar de perfecte golf. Samen met haar vriendje (fotograaf en surfer) Tommie Dijkhuizen slaat ze de koude Hollandsche winters over en zoekt ze haar heil in warmere oorden.

Martine is een lichtend voorbeeld voor surfers die balen dat ze niet eerder zijn begonnen. Deze pro is namelijk pas op haar zesentwintigste begonnen. Ze heeft toen ook direct haar baan opgezegd en sindsdien wijdt ze haar leven aan de surf. Hoe ze dit betaalt? Door op freelance basis te schrijven en in de zomer als surfinstructeur te werken. Daarnaast wordt ze gesponsord door merken als O’Neill, Reef, Creatures of Leisure, Dragon en SUPERbrand Surfboards.

Wanneer en waar stond je voor het eerst op een surfboard?
Mijn eerste plons is al heel lang geleden. Ik was vroeger helemaal into snowboarden. Met een grote groep riders zijn we eens naar een surfcamp in Spanje gegaan. Het pakte me toen nog niet. Jaren later in Thailand, heb ik het een weekje serieus geprobeerd en was ik ineens compleet hooked. Terug in Nederland kocht ik meteen een board en wetsuit. Ik woonde toen in Rotterdam en surfte soms maanden niet. In 2005 heb ik mijn baan opgezegd en ben ik op mijn eerste wereldreis gegaan. Sindsdien ben ik er volledig voor gegaan: heel veel reizen, wedstrijden afgaan en lesgeven bij Hartbeach en op het O’Neill kamp in Mimizan.

Wat is jouw favoriete surf spot?
Ik heb al zoveel landen overal ter wereld bezocht en zoveel surfspots gesurft, dat deze vraag heel moeilijk is te beantwoorden. Indonesië, El Salvador, Mexico, Hawaii, Frankrijk en Portugal trekken mij qua surfbestemmingen toch wel het meeste.

Wie/Wat inspireert jou?
Inspiratie kan vanuit allerlei hoeken komen. Het zijn vooral mensen die er alles voor over hebben om iets te bereiken en daar ook veel dingen voor laten. Mensen die net als mij geloven dat er veel mogelijk is in het leven, als je maar doorzet. Dat is altijd al mijn instelling geweest. Inspiratie hoeft bij mij niet enkel uit de surf-of sportwereld te komen. Er lopen zoveel fantastische mensen op deze aardbol rond.

Wat staat er op jouw iPod/mp3 speler?
Voor elke mood, zoek ik het in een andere hood. Eddie Vedder heeft de mooiste stem die ik ooit gehoord heb. Zijn band Pearl Jam heeft een bijzondere betekenis voor mij, want tijdens een van de concerten die ik van mijn favoriete band bezocht heb, heeft mijn vriend Tommie gevraagd of ik nu eindelijk echt zijn vriendinnetje wilde zijn. In de late uurtjes hou ik vooral van minimal en techno. Of Reggaeton. Voetjes van de vloer!

Wat zijn jouw ambities voor 2012 en daarna?
Ik ben nu nog in Mexico, maar we zijn al weer hard aan het fantaseren over de volgende winter get-a-way. Deze duurt meestal zo vijf a zes maanden. Verder staan er aantal leuke tripjes op het programma binnen Europa in het voor- en najaar. Ik ga werken op een nieuw surfcamp in Frankrijk deze zomer. Er zijn heel wat nationale en internationale wedstrijden dit jaar. Ik voel me goed en het surfen gaat lekker, dus wellicht haal ik weer wat goede resultaten binnen. Verder ga ik genieten van de goede tijden thuis met mijn matties in Scheveningen.

Geïnspireerd door Martine en haar manier van leven? Kijk dan op www.martinegeijsels.com voor haar blog, foto’s, werk en contact.

(BRON: mijn eigen interview op Xookazine)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten